Follow Us @soratemplates

torstai 14. heinäkuuta 2016

Mun työ

Heipsan,
Voisin vähän kertoa, että minkälaista työtä täällä oikeastaan teen...eli oon ns lähihoitajan työssä täällä kotihoidossa, vaikka mulla siis ei ole minkäänlaista koulutusta siihen. Täällä siis sitä saa tehä, vaikka ei olisikaan koulutusta. *Olin siis samassa työssä myös talvella*

Oon siis töissä varsinaisesti FSB Finsk Hemtjänstissä, Östermalmilla, ihan Tukholman keskustassa, hyvien liikenneyhteyksien parissa. Välillä kuitenkin, jos jossai muualla konttorissa tarvitaan tuuraajaa niin saattavat ottaa muhun yhteyttä, ja saan lisävuoroja sitten niissä paikoissa. Yleensä kans saan tehdä töitä niin paljon kuin itse haluan, ja myös saan aikapitkälti päättää milloin oon töissä (mikä on mielestäni hyvä asia).

Yleensä mun työpäivä koostuu ruoantekemisestä, tiskaamisesta, lääkkeiden annosta, hygieniasta (vaipan vaihtoa, katetrin tyhjennystä, suihkuttamista), mutta myös välillä sitten myös promenadeja (eli ns lenkkeilyä niiden kanssa) ja kaupassa käyntiä. Toki myös välillä tulee päivä kun menen lääkäriin/sairaalaan päiväksi seuraksi. 

Mulla on yleisesti samat asiakkaat päivästä toiseen, mutta välillä saan sitten eri asiakkaita (riippuu tietenkin olenko aamussa vai illassa) ja myös siitä ketkä kolleegat ovat samassa vuorossa mun kanssa. Mun mielestä on kiva pitää samoja asiakkaita, niin työskentely on helpompaa, mutta en valita jos saan kerran tai kaksi, jonkun kenen luona en ole ollut moneen otteseen. Välillä työssä on niitä vaikeita tapauksia, mutta yleensä niistäkin selviää ihan kysymällä apua ja puhumalla, jotta saa lisätieoja joistakin asioita.

Rankoista päivistä huolimatta, nautin todenteolla tästä työtä, enkä vaihtais yhtään aikaa pois, mitä saan viettää ihanien mummojen ja pappojen kanssa, koska emme tiedä koskaan, milloin kenenkin elämä saa päätöksen. Toivon todella, että pääsen aloittamaan Suomessa elokuussa lähihoitajan opinnot, jotta pääsen sitten jatkamaan tätä työtä opintojen ohessa..(siitäkin kerron ensi viikolla lisää, kun tuloksen tulevat...:))

Eipä mulla tähän hätään ole muuta, ensi viikolla sitten taas palaan asiaan monen uuden asian kanssa, joten olkaahan kuulolla...;)
-Nina

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti